Love.Do What Makes You Happy.Be With Who Makes You Smile.Laugh As Much As You Breathe,Love As Long As You Live.

Friday, May 6, 2011

Terharu! Tangan disalam lalu di CIUM.


Actully,,hari ni merupakan hari dimana keputusan kemasukan ke IPTA 2010/2011 diumumkan..seperti biasa lah kena cek dulu melalui SMS or online terus je..TAHNIAH kepada yg layak..dan bagi yg gagal,,rayuan masih dibuka sehingga 16 Mei ini..banyak lagimasa..so,,cepat-cepatlah buat rayuaan sebelum terlambat.

Cerita disebalik keputusan kemasukan ke IPTA ini,sepupu aku senang dikenali sebagai Mamat malangnya tidak layak ke IPTA dengan berbekal kn keputusan
SPM 5A2B3C.dari air muka beliau terpancar perasaan sedih apatah lagi ibu beliau..Selepas solat Jumaat,aku menerima panggilan dari Mamat mengatakan tentang berita sedih itu..kebetulan selepas zohor aku dan keluarga akan berangkat ke kampung tercinta dimana kampung
aku dekat jugak dengan rumah beliau..Lagipun,beliau ni bukan sesiapa pada aku..Sepupu aku jugak sebelah ayah..

Sesampainya aku dikampung,,tanpa bercakap banyak mak dan ayah aku membawa aku ke rumah beliau..Selain urusan itu,,mak aku juga ada hal bussine
s sikit dengan mak beliau..maka berbincanglah aku dengan mamat..hampir 1 jam aku berbual dengan beliau..aku ni pun tak ada lah pakar sangat..tp..boleh bagi idea sikit kt beliau sebab aku ni pun salah seorang student UITM..memandangkan beliau amat teruja untuk masuk ke UITM..elok lah aku bagi sikit idea..tak salah kn nk berkongsi..perbincangan yg hampir 1 jam itu yg turut disertai oleh ayah aku tersayang yg juga merup
akan salah seorang daripada staff UITM.

UITM mengubah Destinasi Anak Bangsa

Akhirnya perbincangan ditamat kn kerana magrib semakin hampir..Kata-kata terakhir aku dan ayah bahawa kami akan tolong beliau untuk menempatkan diri di dalam UITM sambil meminta beliau berdoa agar rezeki beliau di UITM..Sebelum kami berangkat pulang..aku bersalaman dengan pakcik dan makcik aku..tibe2,,aku terdengar 1 suara garau memanggil aku ..

Mamat: Akak-akak..

Saya: iyee.. ;))

Mamat: Nak salam..

Saya: ouh! okyy..

Maka,,tangan dihulur..tiba-tiba aku terdiam dan terga
mam..lalu masuklah ke dalam kereta..
alangkah terkejutnya aku apabila TANGAN AKU DISALAM LALU DICIUM oleh Mamat..
terasa amatlah dihormati..dan tanda berterima kasih kerana itu..

Walau apa pun,

UITM Sentiasa Di Hatiku

Saya SAYANG UITM!



No comments:

Post a Comment

1. comment anda WAJIB yg BEST-best je!
2. tulisan GEDIK dilarang! ex: aWaK BaiK La
3. diakhir ucapan,sila tinggal kn smile anda! ex: :)